Termin
Grupa 7. – poniedziałek 17.15 - 19.30
Wiek
11–12 lat, klasa V-VI
(12 osób w grupie), grupa podstawowa
Wymagania
- Znajomość obsługi komputera.
- Zdolność logicznego myślenia.
- Pomysłowość.
- Zainteresowanie informatyką.
- Znajomość szkolnego materiału matematyki.
Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty
- Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
- Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
- Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
- Rozwiązywanie zadań tekstowych z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia np. miniLogia, Międzynarodowy konkurs informatyczny BÓBR”.
- Udział w konkursach logicznych informatycznych.
- Nabycie umiejętności posługiwania się programami z pakietu Corel.
- Doskonalenie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy oraz przedstawiania informacji na wybrany temat w różnej formie i postaci.
- Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
- Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne (np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka).
- Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
- Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
- Korzystanie z zasobów Internetu.
- Udział w imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty
Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle i Math, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.