Programowanie Python z grafiką

Termin

Grupa 7.   poniedziałek   17.30 - 19.45

Zajęcia odbywają się w sali 423.

Wiek

11–13 lat
(12 osób w grupie), grupa początkująca

Wymagania

  • Znajomość obsługi komputera.
  • Zdolność logicznego myślenia.
  • Pomysłowość.
  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału matematyki.

Kontynuacja zajęć "Scratch z grafiką".

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami z pakietu Corel.
  • Doskonalenie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy oraz przedstawiania informacji na wybrany temat w różnej formie i postaci.
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne (np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka).
  • Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
  • Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Udział w konkursach, imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle i Math, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)