Programowanie Scratch z grafiką

Termin

Grupa 4. – poniedziałek 15.30 - 17.00   i   środa 16.00 - 16.45   |   9 lat, klasa III
Grupa 5. – czwartek 17.45 - 19.15   i   wtorek 16.45 - 17.30   |   9 lat, klasa III
Grupa 6. – środa 17.00 - 18.30   |   10-11 lat, klasa IV-V

Wiek

9–11 lat, klasa III-V
(12 osób w grupie), grupa podstawowa

Wymagania

  • Znajomość obsługi komputera.
  • Zdolność logicznego myślenia.
  • Pomysłowość.
  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału matematyki.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Tworzenie grafiki i animacji komputerowej (m. in. w pakiecie Corel Draw).
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (strony WWW, plakaty, kalendarze, karty okolicznościowe, wizytówki, programy komputerowe).
  • Modyfikacja i korekcja zdjęć cyfrowych, fotomontaże (Corel Photo-Paint).
  • Udział w konkursach logicznych, graficznych i wymagających wiadomości ogólnych (nauczanie zintegrowane).
  • Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Umiejętność korzystania z urządzeń wspomagających projekty graficzne np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka, rzutnik multimedialny).
  • Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
  • Ogólne wprowadzenie do programowania, algorytmika.
  • Poznanie sposobu blokowego programowania wizualnego w Scratch’u.
  • Tworzenie animacji interaktywnych i prostych gier w programie Scratch z wykorzystaniem własnej grafiki.
  • Udział w imprezach ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik zna techniki tworzenia i modyfikacji prac graficznych oraz potrafi zastosować je w rożnych dokumentach i stronach WWW. Zna podstawy programowania, w tym blokowego w Scratch’u.