Programowanie Python z matematyką

Termin

Grupa 28. – wtorek 15.15 - 17.30
Grupa 29. – środa 16.00 - 18.15

Wiek

10–12 lat, klasa IV-VI
(12 osób w grupie), grupa podstawowa

Wymagania

  • Zainteresowanie matematyką i programowaniem.
  • Umiejętność logicznego i algorytmicznego myślenia.
  • Znajomość szkolnego materiału z matematyki.
  • Umiejętność pracy z systemem Windows, znajomość klawiatury.
  • Chęć do pracy i dobrej zabawy.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia np. miniLogia, Międzynarodowy konkurs informatyczny BÓBR”.
  • Udział w konkursach logicznych, matematycznych czy informatycznych.
  • Popularyzowanie „rozrywkowej matematyki” poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju zagadek, łamigłówek, testów, zadań.
  • Nie tylko matematyczne inspiracje – wykonywanie prac graficznych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze).
  • Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
  • Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Udział w imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle i Math, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.