Programowanie i grafika (Scratch)

Termin

Grupa 20. – wtorek 15.30 - 17.45
Grupa 21. – piątek 15.30 - 17.45

Wiek

11–12 lat, klasa V–VI
(12 osób w grupie), grupy podstawowe

Wymagania

  • Umiejętność logicznego myślenia.
  • Znajomość szkolnego materiału z matematyki i przyrody.
  • Wyobraźnia geometryczna.
  • Umiejętność pracy z systemem Windows i znajomość klawiatury.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Ogólne wprowadzenie do programowania, algorytmika.
  • Poznanie sposobu programowania obiektowego.
  • Tworzenie animacji interaktywnych i prostych gier w programie Scratch z wykorzystaniem własnej grafiki.
  • Tworzenie grafiki i animacji komputerowej m. in. w pakiecie Corel Draw.
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (strony WWW, plakaty, kalendarze, karty okolicznościowe, wizytówki).
  • Modyfikacja i korekcja zdjęć cyfrowych, fotomontaże (Corel Photo-Paint).
  • Projektowanie prostych stron WWW z wykorzystaniem własnej grafiki i animacji.
  • Korzystanie z graficznych, informacyjnych, edukacyjnych i rozrywkowych zasobów Internetu.
  • Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
Efekty

Uczestnik umie programować gry w programie Scratch z wykorzystaniem własnej grafiki tworzonej w pakiecie CorelDraw.

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)