Programowanie gier z elementami matematyki (Logo)

Termin

Grupa 14. – poniedziałek 16.15 - 18.30
Grupa 15. – czwartek 16.15 - 18.30
Grupa 16. – piątek 15.00 - 17.15
Grupa 17. – sobota 9.30 - 11.45

Wiek

9–11 lat, klasa IV–V
(12 osób w grupie), grupy podstawowe

Wymagania

  • Umiejętność obsługi komputera np. otwieranie i zapisywanie plików, szybkie pisanie na klawiaturze.
  • Bardzo dobre opanowanie szkolnego materiału matematyki i informatyki z klas I-III.
  • Umiejętność wysyłania i odbierania maila z załącznikiem
  • Umiejętność logicznego i abstrakcyjnego myślenia.
  • Umiejętność myślenia przez analogię oraz kojarzenia faktów.
  • Umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony.
  • Kreatywność

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Korzystanie z podstawowych procedur języka LOGO – „grafika żółwia” w Logomocji.
  • Tworzenie prostych animacji i gier w Logomocji wykorzystujących grafikę stworzoną za pomocą programów graficznych z pakietu CorelDraw.
  • Pojęcia matematyczne potrzebne do pisania programów w środowisku Logomocji (np. kąty, własności figur, układ współrzędnych, system dwójkowy, potęgi i pierwiastki).
  • Zagadki i łamigłówki logiczne rozwijające wyobraźnię matematyczną.
  • Gry i zabawy edukacyjne.
  • Udział w imprezach ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik umie programować gry w programie Logomocja z wykorzystaniem własnej grafiki komputerowej.

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)