Tworzenie stron internetowych

  • Projektowanie graficzne

    Termin

    Grupa 8. – czwartek 18.00 - 20.15
    sala 335

    Wiek

    10–11 lat
    (12 osób w grupie), grupa podstawowa

    Wymagania

    • Podstawowa znajomość programów graficznych.
    • Zainteresowanie projektowaniem stron internetowych.

    Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

    • Zajęcia dla uczestników lubiących rysować, kształtujące umiejętność tworzenia i prezentacji grafiki komputerowej oraz wykorzystania jej w sztuce zdobniczej (projektowanie logotypów, piktogramów, kart 3d, etykiet, plakatów, exlibrisów, ilustracji do tekstu, opakowań, folderów, teł do stron WWW).
    • Animacje.
    • Praca w programach: Gimp, Flash, PowerPoint, Publisher.
    • Wprowadzenie do projektowania stron WWW.
    • Uczestniczenie w wystawach, lekcjach muzealnych, wycieczkach tematycznych, udział w konkursach graficznych.
    Efekty

    Uczestnik wykonuje wybraną formę publikacji (biuletyn, ulotkę, folder, kalendarz itp. z zastosowaniem własnej grafiki komputerowej). Publikacje umieszcza na własnej stronie internetowej.

  • Projektowanie stron internetowych

    Termin

    Grupa 9. – środa 18.00 - 20.15
    sala 335

    Wiek

    11–12 lat,
    (12 osób w grupie), grupa podstawowa

    Wymagania

    Umiejętność tworzenia:

    • animacji w programie Gimp (praca na warstwach) i w programie PowerPoint (przypisywanie animacji, akcji i wyzwalaczy);
    • publikacji w programie Publisher;
    • oryginalnych haseł reklamowych.

    Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

    • Nauka języka HTML z elementami CSS.
    • Tworzenie grafiki dla potrzeb WWW w programie Gimp.
    • Pozyskiwanie materiałów z Internetu z uwzględnieniem prawa autorskiego.
    • Poznanie zasad typografii strony internetowej i elementów estetyki.
    • Tworzenie indywidualnych i wspólnych projektów tematycznych.
    Efekty

    Uczestnik wykonuje prostą witrynę internetową z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, krzyżówek, quizów, animacji.

  • Artystyczne projektowanie stron internetowych

    Termin

    Grupa 10. – wtorek 18.00 - 20.15
    Grupa 11. – sobota 9.30 – 11.45 (gr. zaawansowana)
    sala 335

    Wiek

    11–17 lat
    (12 osób w grupie), grupa zaawansowane

    Wymagania

    Umiejętność tworzenia:

    • animacji w programie Gimp (praca na warstwach) i w programie PowerPoint (przypisywanie animacji, akcji i wyzwalaczy);
    • publikacji w programie Publisher;
    • oryginalnych haseł reklamowych.

    Znajomość podstaw HTML i CSS

    Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

    • Nauka języka HTML, CSS, podstawy JavaScript.
    • Poznawanie programowania poprzez interaktywne zabawy.
    • Tworzenie grafiki dla potrzeb WWW w programie Gimp.
    • Pozyskiwanie materiałów z Internetu z uwzględnieniem prawa autorskiego.
    • Poznanie zasad typografii strony internetowej i elementów estetyki.
    • Tworzenie indywidualnych i wspólnych projektów tematycznych.
    Efekty

    Uczestnik potrafi samodzielnie wyszukać i zastosować wiedzę dotyczącą projektowania stron.

  • Programowanie stron internetowych

    Termin

    Grupa 12. – piątek 17.45 - 20.00 i sobota 12.00 - 14.15
    sala 335

    Wiek

    12–17 lat,
    (12 osób w grupie), grupa mistrzowska

    Wymagania

    • Bardzo dobra znajomość języka HTML5 i CSS3;
    • Umiejętność tworzenia grafiki na potrzeby WWW (tworzenie layoutów stron internetowych, retusz i obróbka zdjęć, animacje);
    • Umiejętność tworzenia prostych programów w dowolnym języku;
    • Znajomość podstaw prawa autorskiego dotyczącego publikowania materiałów w sieci

    Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

    Zajęcia dla przyszłych twórców serwisów witryn internetowych.

    • Uczestnik projektuje, koduje, tworzy szatę graficzną strony.
    • Na podstawie szkicu projektu (układu treści, kolorystyki, elementów audio i animacji) projektant przygotowuje strukturę i komunikację strony internetowej.
    • Uczestnik pracuje w zespole, gdzie może zdobyć praktyczne umiejętności związane z prowadzeniem serwisu (uczy się prowadzenia serwisu od różnych stron: webdevelopera, pozycjonera, projektanta animacji internetowych, programisty, grafika, redaktora czy też administratora serwisu).
    Efekty

    Rozbudowywanie zainteresowań i samodzielności dzieci poprzez uczestniczenie w realizacji profesjonalnych projektów internetowych. W efekcie ma powstać profesjonalna witryna, służąca mniej zaawansowanym uczestnikom, wyposażona w multimedialne samouczki tworzenia stron www.

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)