ECDL z grafiką

Termin

Grupa 26. – poniedziałek 17.00 - 19.15
Grupa 30. – wtorek 17.45 - 20.00
Grupa 31. – piątek 16.00 - 18.15

Wiek

11–19 lat,  od klasy V
(12 osób w grupie), grupy podstawowe

Wymagania

  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału z informatyki.
  • Umiejętność pracy z systemem Windows, obsługi komputera.
  • Podstawowa znajomość programów graficznych.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Doskonalenie podstawowych pojęć oraz umiejętności z zakresu podstawy pracy z komputerem, pracy w sieci, korzystania z programów pakietu biurowego (przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne).
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami graficznymi Gimp i pakietem Corel.
  • Doskonalenie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy oraz przedstawiania informacji na wybrany temat w różnej formie i postaci.
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne (np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka).
  • Popularyzowanie „rozrywkowej matematyki” poprzez rozwiązywanie różnego rodzaju zagadek, łamigłówek, testów, zadań.
  • Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
  • Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Udział w imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik potrafi efektywnie pracować z komputerem, przeglądarką internetową, pakietem biurowym, edytorem grafiki i wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

Informatyka(2)
Informatyka(3)
Informatyka(4)
Informatyka(5)
Informatyka(6)
Informatyka(7)
Informatyka(8)
Informatyka(9)