Termin
Grupa 20. – wtorek 15.30 - 17.45
Grupa 21. – piątek 15.30 - 17.45
Wiek
11–12 lat, klasa V–VI
(12 osób w grupie), grupy podstawowe
Wymagania
- Umiejętność logicznego myślenia.
- Znajomość szkolnego materiału z matematyki i przyrody.
- Wyobraźnia geometryczna.
- Umiejętność pracy z systemem Windows i znajomość klawiatury.
Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty
- Ogólne wprowadzenie do programowania, algorytmika.
- Poznanie sposobu programowania obiektowego.
- Tworzenie animacji interaktywnych i prostych gier w programie Scratch z wykorzystaniem własnej grafiki.
- Tworzenie grafiki i animacji komputerowej m. in. w pakiecie Corel Draw.
- Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (strony WWW, plakaty, kalendarze, karty okolicznościowe, wizytówki).
- Modyfikacja i korekcja zdjęć cyfrowych, fotomontaże (Corel Photo-Paint).
- Projektowanie prostych stron WWW z wykorzystaniem własnej grafiki i animacji.
- Korzystanie z graficznych, informacyjnych, edukacyjnych i rozrywkowych zasobów Internetu.
- Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
Efekty
Uczestnik umie programować gry w programie Scratch z wykorzystaniem własnej grafiki tworzonej w pakiecie CorelDraw.