Programowanie - język Python & Java

Termin

Grupa 35. – czwartek 18.45 - 20.15
sala 334

Wiek

13 – 15 lat, od VII klasy
(12 osób w grupie), grupy podstawowe

Wymagania

  • Umiejętność pisania prostych programów w języku Python.
  • Umiejętność myślenia algorytmicznego.
  • Zamiłowanie do matematyki.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Rozwijanie myślenia algorytmicznego.
  • Rozwiązywanie zadań konkursowych w języku Python c.d. (algorytmy klasyczne).
  • Wstęp do programowania obiektowego w języku Python.
  • Tworzenie prostych gier z wykorzystaniem modułów Tkinter, Turtle oraz Pygame.
  • Poznanie środowiska programistycznego do tworzenia aplikacji Java.
  • Ogólne wprowadzenie do programowania obiektowego w języku Java.
  • Tworzenie prostych gier w języku Java (Greenfoot).
  • Programowanie wizualne w języku Java (AWT, Swing).
Efekty

Wychowanek potrafi tworzyć aplikacje w języku Python, rozwiązywać proste programy algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.